ÖZEL BİLGE ATABEY OKULLARI
OKUL KURALLARI, ÖDÜL VE YAPTIRIM UYGULANACAK DAVRANIŞLAR
GİRİŞ
Bir kurumun hedefleri, bireylerin ihtiyaçları ve beklentileri dikkate alınarak oluşturulan kurallar, düzenli bir işleyişin vazgeçilmez öğesidir. Bu kurallar bireyde iç disiplinin gelişmesine ve kendi iradesini kullanarak olumlu davranışla rsergilemesine ve toplumun beklentilerine cevap verebilecek davranışlar kazanmasına temel oluşturmaktadır.
Bu düzenin ve güvenli ortamın sağlanmasında yöneticiler, öğretmenler, öğrenciler ve velilerin kendilerinden beklenen görev ve sorumlulukları yerine getirmeleri önemlidir.
GENELKURALLAR
a) Okula giriş – çıkışlar, geç kalma ve devamsızlık
Öğrenciler sabah engeç 08:20’da okulda bulunmalıdır. Geçerli bir nedenle geç kalan öğrenciler ilk 15 dakika içerisinde ilgili müdür yardımcısından derse kabul kâğıdı aldıktan sonra derse girebilir. Ders başladıktan 15 dakika sonra gelen öğrenciler sınıfa alınır ancak ilk ders yok yazılır ve devamsızlıklarına yarım gün eklenir. ÖDDK(Öğrenci Davranışlarını Değerlendirme Kurulu) yönetmenliğindeki yaptırımlar uygulanacaktır. Derse mazeretsiz olarak öğretmenden sonra derse giren öğrenci için ÖDDK yönetmeliği süreci başlatılır.
b) Okul kıyafeti ve dış görünüş
Öğrenci okulun belirlediği kıyafete uymalıdır. Erkeklerde saçlar kısa olmalı, kızlarda uzun ise toplu ve saçlarda kesinlikle boya olmamalıdır. Sağlık ve güvenliği tehlikeye sokabileceğinden künye, bilezik, küpe ve kolye vb. takılar takılmamalıdır.
c) Törenler
Öğrenciler tüm törenlerde vaktinde hazır bulunmak zorundadırlar. Bayrağa ve İstiklal Marşı’na saygı konusunda gereken duyarlılığı göstermelidir. Töreni sessiz ve düzeni bozmayacak şekilde dinlemelidirler .Bunun dışında kalan tüm davranışlar yaptırım gerektiren davranışlarolarak değerlendirilir. Öğrenciler törenlerde yapılan duyuruları dikkatle dinleyip velisine iletmekle yükümlüdür.
d) Ödevler
Öğrenciödevveprojelerinizamanındaveeksiksizyapmaklayükümlüdür.Ödevveprojelerini yapmayanveyaeksik yapanöğrencileröğlenteneffüsündeveokulçıkışındaeksiklerinitamamlar, ayrıcadavranışizlemesürecibaşlatılır.
e) Okul eşyalarının kullanımı
Öğrencilerinkullandığıdolaplarkişiyeözeldir.Dolabıntemizliğindenöğrencisorumludur.Dolaplara zararverildiğitakdirdeöğrencidolabını3güniçindeeskihalinegetirmekleyükümlüdür.Dolaptan alınacakeşyalardersbaşlamadanalınıphazırlanmalıdır.
Ortakkullanımalanındakitümaraçvegereçlerkorunmalıdır.Zararverenöğrencilerbedelini
ödemekzorundadır.
f) Okula getirilmemesi gereken eşyalar.
Teknolojikaraçlar(Ceptelefonu,mp3çalar,kamerauygunolmayancd,kitapvb.)okula getirilmemelidir.Zorunlulukhallerindebelirtileneşyalarokulagetirildiğitakdirdebirinciders başlamadanilgilimüdür yardımcısınateslimedilmelidir,akşamokulçıkışındagerialınmalıdır. Öğrencilerimizöğretmenleriistemediklerisürecekendilerineve başkalarınazararvereceksivriuçlu makas,çakı,maketbıçağıgibialetleriokulagetiremezler.Ders veetkinliklersırasındaihtiyaçduyulan
butür gereçleröğretmengözetimindeilgiliatölyevedersliklerdekullanılır.Öğrenciveliye,veli öğrenciyetelefonlaulaşmakisterseokuluntelefonlarınıkullanmalıdır.
Okuliçindevedışındaöğrencilerinherhangibireşyayısatması,satınalmasıvesatışınaaracı olmasıkesinlikle yasaktır.YapılmasıdahilindeÖDDKyönetmeliğineuygunolarak yaptırım uygulanacaktır.
g) Sınavlarda Uyulması Gereken Kurallar
bunlarınyedeklerinibulundurmakzorundadır.Sınavsırasındadiğeröğrencilerdenbuaraçlar istenemezveyaortakkullanılamaz.
uygulayabilir.
konudayapılansözlüaçıklamalarıdikkatledinlemekleveuygulamaklayükümlüdürler.Bu açıklamalarauymayanöğrencilerinyanıtlarıdeğerlendirilemez.
kâğıdınabakmakveyakâğıdıbirbaşkasınıngörebileceğikonumdatutmakyasaktır.
bozamaz.
BÖLÜMLERDE UYULMASI GEREKEN KURALLAR
a) Sınıf
b) Konferans Salonu
yanısırazararverdiğieşyanınbedeliniödemekleyükümlüdür.
c) Fen Laboratuvarında Uyulması Gereken Kurallar
d) Bilişim Teknolojileri Sınıfı Kuralları
kullanmakzorundadır.
e) Spor Salonunda Uyulması Gereken Kurallar
f) Kütüphane
g) Yemekhane
h) Koridor ve Okul Bahçesi
alanınagitmemelidir.
alanınagidilmelidir.
ı) Tuvalet
j) Servis
müdüryardımcısınaverilecekvebelirtilenyaptırımlaruygulanacaktır.
İLKÖĞRETİMKURUMLARIYÖNETMELİĞİ SEKİZİNCİKISIM
ÖğrenciDavranışlarınınDeğerlendirilmesi
BİRİNCİBÖLÜM
ÖğrenciDavranışlarınıİzleme,DeğerlendirmeveGeliştirme
Ödüllendirme
Madde105—MillîEğitimBakanlığınabağlıresmîveözelilköğretimkurumlarındaöğrencilerin ödüllendirilmesi,davranışlarınınizlenmesi,değerlendirilmesivegeliştirilmesineyönelikfaaliyetler; öğrenci,veli,öğretmenveyöneticiiş birliğindeyürütülür.
Öğrencidavranışlarınınkaynağınınbelirlenmesiiçingerektiğinderehberlikaraştırmamerkezi ve ilgilidiğerkurumlarlaişbirliği yapılır.
ÖğrencilerdenBeklenenDavranışlar
Madde106—Öğrencilerden;
a)Okulavedersleredüzenlidevametmelerivebaşarılıolmaları,
b)BütünokularkadaşlarınınkendisigibiTürk toplumununveTürkiyeCumhuriyeti’ninbirbireyi olduklarınıunutmamaları,onurvehaklarınasaygıgöstermeleri,
c)Öğretmenlerine,okul yöneticilerine,görevlilere,arkadaşlarınave çevresindekikişilerekarşı saygılıvehoşgörülüdavranmaları,
d)Doğrusözlü,dürüstolmaları, yalansöylememeleri,
e)İyivenaziktavırlıolmaları,kabasözvedavranışlardankaçınmaları, f)Okuldayapılacaksosyalvekültüreletkinliklerekatılmaları,
g)Kitaplarısevmeleri,korumaları,okumaalışkanlığıkazanmaları,
h)Çevrenindoğalvetarihigüzelliklerini,sanateserlerinikorumalarıveonlarıgeliştirmekiçin katkıdabulunmaları,
ı)İyi işlerbaşarmakiçinçokçalışmayavezamanamuhtaçolduklarınıunutmamaları,geçen zamanıngerigelmeyeceğininbilincindeolmaları,
i)Milletmalını,okulunuveeşyasınıkendiözmalıgibi korumaları,
j) Sigara,içkivediğerbağımlılık yapanmaddelerikullanmamalarıvebumaddelerinkullanıldığı ortamlardanuzakdurmaları,
k)Ülkeninbirliğinivebütünlüğünübozanbölücü,yıkıcı,siyasîamaçlıetkinliklerekatılmamaları, siyasîamaçlısembolkullanmamaları,bunlarlailgiliamblem,afiş,rozetve benzerlerinitaşımamaları, bulundurmamalarıvedağıtmamaları,siyasîamaçlıdavranışlarlaokulunhuzurunubozmamaları,
l)Fiziksel,zihinselveduygusalgüçlerinimillet,yurt ve insanlıkiçinyararlıbirşekilde kullanmaları,
m)Atatürkİlkeveİnkılâplarınabağlıkalmaları,bununaksidavranışlardabulunmamaları,
n) Yasalara, yönetmeliklerevetoplumunetik kurallarına,millî,manevîvekültüreldeğerlere uymalarıbeklenir.
ÖdüllendirilecekDavranışlarveÖdüller
Madde107—OkulÖğrenciDavranışlarınıDeğerlendirmeKurulunca,örnekdavranışlarıile derslerdekigayretvebaşarılarıylaüstünlükgösterenöğrenciler;
a)(Değişikaltbent:5.10.2007/26664RG)4,5,6, 7 ve8incisınıflardapuanortalaması Türkçedersinden55.00,diğerderslerinherbirinden45.00puandanaşağıolmamakşartıile tüm derslerindönemağırlıklıpuanortalaması70.00-84.99olanlar"Teşekkür,"
b)(Değişikaltbent:5.10.2007/26664RG)85.00puanveyukarıolanlar"Takdirname,"
c)(Değişikaltbent:5.10.2007/26664RG)Üçöğretimyılınınherdönemindeüstüste
Takdirnamealanlar"ÜstünBaşarı"( EK-7),
ç)(Ekaltbent:05.10.2007/26664RG)ÜçöğretimyılınınherdönemindeüstüsteTeşekkür yadadönemlerinherhangibirindenveyabirkaçındantakdirname,diğerlerindenteşekkür alanlar"Başarı"(EK-7/1) belgesiileödüllendirilir.
(Değişikikincifıkra:24.12.2008/27090RG)Ayrıca,ilköğretimokullarınıntümsınıflarında derslerindekibaşarıdurumunabakılmaksızın;
a)Ulusalveuluslararasıyarışmalarakatılarakilkbeşdereceyegiren,
b)Çeşitlisosyal,kültürelvesanatsaletkinliklerdeüstünbaşarıgösterenöğrenciler"OnurBelgesi"(EK–8)ile ödüllendirilir.Buödüller,e-okulsistemininilgilibölümüneişlenir.Öğrenci DavranışlarıDeğerlendirmeKurulununtoplantıtarihvekararnumarasıödülbelgesinintarihve numarasıolarakkabuledilir.
ÖğrencilerinOlumsuzDavranışlarıveUygulanacakYaptırımlar
Madde108—İlköğretimOkulu6.,7. ve8.sınıföğrencilerine;gelişimözellikleridışındaki olumsuzdavranışlarınınözelliğinegöreuyarma,kınamaveokuldeğiştirmeyaptırımlarındanbiri uygulanır.
Buyaptırımlarınuygulanmasındakiamaçcaydırıcıolması,toplumdüzenininkorunması, öğrencininyaptığıdavranışlarınınfarkınavararakbudavranışlarınınolumluyöndedüzeltilmesini sağlamaktır.Öğrencileringelişimdönemleridedikkatealınarak,bilinçlendirmeiledüzeltilebilecek davranışlariçin "Uyarma"süreciuygulanır.Uyarmabirsüreçolupbusüreçaşağıdakişekildeişler.
a)Uyarma:
1)Sözlüuyarma;öğretmeninöğrenciylegörüşmesürecinioluşturur.Olumsuzdavranışınneden yapılmamasıgerektiği,öğrencidenbeklenendavranışınnelerolabileceğinianlamasısağlanmaya çalışılır.Olumsuzdavranışlarındevamıhâlindekendisineuygulanabilecekyaptırımlarınneler olabileceğikonusundauyarılır.
2)Öğrenciilesözleşmeimzalama;öğrencininsözlüuyarılmasınarağmenolumsuz davranışlarınısürdürmesihâlindeöğrenciveöğretmenlerarasındabirgörüşmegerçekleştirilir.Bu görüşmesonucundaöğrencisergilediğiolumsuzdavranışlarınıdeğiştirmeyikabuledeceğineilişkin sözleşmeyiimzalar.(Ek-10)
3)(Değişik:2.5.2006/26156RG)Veliilegörüşme;öğretmen,öğrencininbuolumsuz davranışlarısürdürmesihâlindeveliyiokuladaveteder.Okulyöneticilerindenbirininde katılımı ileyapılangörüşmedeöğrencininolumsuzdavranışlarıveuygulanabilecekyaptırımlarıveliye bildirilir.Velinintoplantıyagelmemesidurumundatutanaktutulur.Buaşamalardansonra öğrencininolumsuzdavranışlarınısürdürmesidurumunda;öğretmen,yazılıbelgelerin bulunduğudosyayıhazırlayacağıraporlabirliktegörüşülmeküzereöğrencidavranışlarını değerlendirmekurulunaverir.
b)Kınama;öğrenciye,yaptırımgerektirendavranıştabulunduğunuvetekrarından kaçınmasının,okul yönetiminceyazılıolarakbildirilmesidir.
c) Okuldeğiştirme;öğrencinin,bir başkaokuldaöğreniminisürdürmeküzerebulunduğu
YaptırımGerektirenDavranışlar
Madde109— Yaptırımgerektirendavranışlaraşağıdabelirtilmiştir. a)Uyarmayaptırımınıgerektirendavranışlar:
1)Dersevediğeretkinliklerevaktindegelmemekvegeçerlibirnedenolmaksızınbudavranışı
tekraretmek.
2)Okulaözürsüzdevamsızlığını,özürbildirimformu yadaraporlabelgelendirmemek,bunu alışkanlıkhâlinegetirmek,okul yönetimitarafındanverilenizinsüresiniözürsüzuzatmak.
3)(Değişik:2.5.2006/26156RG)Yatılıokullardaöğrencidolaplarınıfarklıamaçlarla kullanmak,yasaklanmışmalzemeyidolaptabulundurmakveyönetimebilgivermedendolabını birbaşkasınadevretmek.
4)Okula,yönetimceyasaklanmışmalzemegetirmekvebunlarıkullanmak.
5) Yalansöylemeyialışkanlıkhâlinegetirmek.
6)Duvarları,sıralarıveokulçevresinikirletmek.
7)Görgükurallarınauymamak.
8)(Değişik:2.5.2006/26156RG)Okulkütüphanesindenveyalaboratuvarlardanaldığı kitap,araç-gereçvemalzemeyizamanındateslimetmemekveyagerivermemek.
b)Kınamayaptırımınıgerektirendavranışlar:
1) Yöneticilere,öğretmenlere,görevlilerevearkadaşlarınakabavesaygısızdavranmak.
2)Okulunkurallarınıdikkatealmayarak,kurallarıvedersortamınıbozmak,dersvedersdışı etkinliklerinyapılmasınıengellemek.
3)Okul yönetiminiyanlışbilgilendirmek,yalansöylemeyialışkanlıkhâlinegetirmek,kopya çekmek,resmîevraktadeğişiklikyapmak.
4)Okuldabulunduğuhâldetörenlereözürsüzolarakkatılmamakvetörenlerdeuygunolmayan davranışlardabulunmak.
5)Kılık vekıyafetkurallarınauymamak.
6)Okuldaya daokuldışındasigaraiçmek.
7)Okuldakavgaetmek.
8)Okulunaraç-gerecinezararvermek.
9)Başkasınınmalınıhaberiolmadanalmak.
10)Öğrencilerineşyavearaç-gerecinekasıtlıolarakzararvermek.
11)Dersinveyadersdışıfaaliyetlerinakışınıvedüzeninibozacakdavranışlardabulunmak.
12)Okulileilgilimekânvemalzemeyiizinsizve eğitiminamaçlarıdışındakullanmak.
13)(Değişik:2.5.2006/26156RG)Yatılıokullardageceizinsizolarakdışarıdakalmak.
c)OkulDeğiştirmeyaptırımınıgerektirendavranışlar:
1)Anayasanınbaşlangıcındabelirtilentemelilkeleredayalımillî,demokratik,lâik vesosyalbir hukukdevletiniteliklerineaykırıdavranışlardabulunmakveyabaşkalarınıdabutürdavranışlara zorlamak.
2)Sarkıntılık,hakaret,iftira,tehditvetacizetmekveyabaşkalarınıbugibidavranışlara kışkırtmak.
3)Okula yaralayıcı,öldürücüaletlergetirmekvebunlarıbulundurmak.
4)Okulveçevresindekasıtlıolarak yangınçıkarmak.
5)Okulile ilgilimekânvemalzemeyiizinsizveeğitimamaçlarıdışındakullanmayıalışkanlık hâlinegetirmek.
6)(Değişik:2.5.2006/26156RG)Okuliçindevedışında;siyasipartivesendikaların propagandasınıyapmakvebunlarlailgilieylemlerekatılmak.
7)(Değişik:2.5.2006/26156RG)Herhangibirkurumveörgütadınayardımve para
toplamak.
8)Kişiveyagruplarıdil,ırk,cinsiyet,siyasîdüşünceve inançlarınagöreayırmak,kınamak, kötülemekvebutüreylemlerekatılmak.
9)Başkasınınmalınazararvermek,haberiolmadanalmayıalışkanlıkhâlinegetirmek.
10)Okulunbina,eklentivedonanımlarını,taşınırvetaşınmazmallarınıkasıtlıolaraktahrip
etmek.
11)Okula,derslere,sınavlaragirilmesinevebunlarınsağlıklıyapılmasınaengelolmak.
12)Okuliçindevedışındaokul yöneticilerine,öğretmenlereve diğerpersonelekarşısaldırıda bulunmak,bugibihareketleridüzenlemekveyakışkırtmak.
13)(Değişik:2.5.2006/26156RG)Yatılıokullardageceizinsizolarakdışarıdakalmayı alışkanlıkhâlinegetirmek.
14)Okulileilişiğiolmayankişileriokuldaveyaokulaait yerlerdebarındırmak.
15)Kendiyerinebaşkalarınısınavakatmak,başkasınınyerinesınavagirmek.
16)(Değişikaltbend:20.8.2007/26619RG)Başkalarını,alkolveyabağımlılıkyapan
maddelerikullanmayateşviketmek.
17)Kılık vekıyafetyönetmeliğineuymamaktaısraretmek.
YaptırımTakdirindeDikkatEdilecekHususlar
Madde110— Yaptırımtakdiredilmesindeöğrencinin;
a)Davranışınniteliği,önemivenegibişartlardagerçekleştiği,oandakipsikolojikdurumuve
kişiselözellikleri,
b)Okuliçindevedışındakigeneldurumu, c)Yaşve cinsiyeti,
d)Derslerdekiilgi vebaşarısı,
e)Okuldakisosyalvekültürelfaaliyetlerdekibaşarıdurumu,
f)Öğrenciyeaynıöğretimyılıiçindedahaönce yaptırımuygulanıpuygulanmadığı,
g)(Ek:20.8.2007/26619RG)5395sayılıÇocukKorumaKanunuhükümleri,gözönünde bulundurularakolumsuzdavranışınauygunyaptırımveyabir altyaptırımtakdiredilebilir.
Öğrencininolumsuzdavranışınınpsikolojikbirnedenebağlıolabileceğidurumlardasağlık merkezineyönlendirilmesi,Rehberlikve AraştırmaMerkezlerinceyapılırve velisibilgilendirilir.
Uygulamaileİlgili Açıklamalar
Madde111— Yaptırımuygulanmasındaaşağıdakiaçıklamalarauyulur:
edilir.
a)Olumsuzdavranışlarilebudavranışlarınkarşılığıolanyaptırımlaruyumlubirşekildetespit
b)Tutukluvegözetimaltındabulunanöğrencilerinsavunmaları,ilgilimakamlaramüracaat edilerekalınır.
c) Okul yöneticileri,öğrencilerinokuliçindeveokuldışındaolupdoğrudanokul yönetimine duyurulan,yasalsoruşturmayıgerektirenbirsuçişlemelerihâlindeilgilimakamlarabilgiverir.
d)(Değişik:2.5.2006/26156RG)Uyarmavekınamayaptırımı,öğrencidavranışlarını değerlendirmekurulutarafındanverilir.
e)Aynıolumsuzdavranıştandolayıbirdenfazla yaptırımuygulanamaz.
f) (Değişikaltbend:24.12.2008/27090RG) Yaptırımlar,e-okulsistemindekiöğrenci bilgileribölümüneişlenir.
g)(Değişik:2.5.2006/26156RG)Uyarmavekınamayaptırımıokulmüdürünün,okul değiştirmeyaptırımıiseilçeöğrencidavranışlarınıdeğerlendirmekurulununonayındansonra uygulanır.
h)(Değişik:21.10.2004/25620RG)İlçeöğrencidavranışlarınıdeğerlendirmekurulunda(5)
görüşülmesigerekendosyalaren geçbirhaftaiçindebukurullaragönderilir.
ı)Okuldeğiştirmeyaptırımıuygulananöğrenci,ilgiliokulmüdürlüğüve il/ilçemillîeğitim müdürlüğününolumlugörüşlerininalınmasışartıylaöğretimyılısonundaeskiokulunadönebilir.
i)Okulmüdürügerektiğindeyazılısavunmasınınalınmasışartıylaöğrenciyedoğrudan
"Kınama"yaptırımıverebilir.
j) Kınamaveokuldeğiştirmeyaptırımlarındanbirinialanöğrenciyeo öğretimyılı içindetakdir, teşekkür,onurveüstünbaşarıbelgesiverilmez.
k)(Değişik:2.5.2006/26156RG)Öğrencivelisi,öğrencihakkındaverilenkararlarakarşı tebliğtarihindenitibarenbeşişgünüiçindeokulmüdürlüğüneitirazdabulunabilir.Okul müdürlüğüuyarmavekınamayaptırımıileilgiliitirazlarıinceler.Okuldeğiştirmeyaptırımıile ilgilidilekçeyivedilekçedebelirtilenitirazgerekçelerihakkındakigörüşlerinibuYönetmeliğin
134üncümaddesindekibelgelerilebirliktedilekçeninokulyönetimineverildiğitarihtenitibaren beşişgünüiçindeilçeöğrencidavranışlarınıdeğerlendirmekurulunagönderir.İtirazişlemleri sonuçlanıncayakadaryaptırımuygulanmaz.
KÜTÜPHANEKULLANIMIYLAİLGİLİYAPTIRIMLAR
Kütüphanekurallarınauyulmadığındakütüphanegörevlisitarafından“DavranışGözlemFormu” doldurulurveilgilimüdüryardımcısınailetilir.Müdür yardımcısıöğrenciilegörüştüktensonra davranışınıdüzeltmesiiçinöğrenciyesüretanır.
Davranışıntekrarıhalindekütüphanegörevlisitarafından2.kez“DavranışGözlemFormu”
doldurularakidareyeiletildiğindeaşağıdabelirtilen yaptırımsürecibaşlar.
KÜTÜPHANEDAVRANIŞGÖZLEMFORMU
ÖğrencininAdı/Soyadı:
…………………………..
Sınıf:
……
Tarih:
…../…../…….
KütüphaneGörevlisininAdı/Soyadı:
……………………………………...
TeslimAlanMüdürYrd:
……………………………………
VeliAdı/Soyadı:…………………… İmza:………………
Kütüphanedeherhangibir şeyyemek,içmek
Kütüphanedearkadaşlarınırahatsızedecekdavranışlardabulunmak
Uyarılararağmenyüksekseslekonuşmak
Kütüphaneiçindekihertürdenyayınaveeşyayazararvermek Kütüphanebilgisayarlarınıaraştırmadışındakullanmak Mevcut tekerleklisandalyelerioyunamaçlıkullanmak Kütüphaneiçindekavgaetmekveküfürlükonuşmak Kütüphanedenödünçalınankitabızamanındaiadeetmemek
SERVİSKURALLARI
SERVİSKULLANIMIYLAİLGİLİYAPTIRIMLAR
Serviskurallarınauyulmadığındasürücütarafından“DavranışGözlemFormu”doldurulurveilgili müdüryardımcısınailetilir.MüdürYardımcısıöğrenciilegörüştüktensonradavranışınıdüzeltmesiiçin öğrenciyesüretanır.
Davranışındevamıhalindeservissürücüsütarafından2.kez“DavranışGözlemFormu”doldurularak idareyeiletildiğindeyaptırımuygulanır.
Uygulanacakyaptırımaşaması:
SERVİSİÇİDAVRANIŞGÖZLEMFORMU
ÖğrencininAdı/Soyadı:
……………………………..
Sınıf:
……..
Olaytarihi:
…../…./…….
ServisSürücüsüAdı/Soyadı:
………………………………
CepTel:……………………...
ServisNo:
…………..
Teslimedildiğitarih:
…../…../……
VeliAd-Soyad:……………....
TeslimAlanMüdürYrd:
…………………………………..
Kavgaetmek,küfürlükonuşmak
Serviscamındansarkmak
Uyarılararağmenyüksekseslekonuşmak Arkadaşlarınaoturmadüzenikonusundabaskıyapmak Emniyetkemeritakmamak
Aracazararvermek
Servissaatlerineuymamak
Arkadaşlarınısözleveelşakasıylarahatsızetmek
Servisteherhangibirşeyyiyipiçmek
Serviscamındandışarıyaherhangibirşeyatmak
İmza:…………………………..
TÖRENLERLEİLGİLİYAPTIRIMLAR
Törenkurullarınauyulmadığızamantörengörevlisiöğretmentarafından“DAVRANIŞGözlem Formu”doldurulurve ilgiliMüdür Yardımcısınailetilir.Müdüryardımcısıöğrenciilegörüştüktensonra davranışınıdüzeltmesiiçinöğrenciyesüretanınır.
Davranışıntekrarıhalindetörengörevlisiöğretmentarafından2.kez“DavranışGözlem
Formu”doldurularakidareyeiletildiğindeaşağıdabelirtilenyaptırımsürecibaşlar.
TÖRENDAVRANIŞGÖZLEMFORMU
ÖğrencininAdı Soyadı: ……………………………………
……………………….. |
Sınıfı: …………………………. |
Tarih: ……………………………… |
TörenGörevlisininAdı Soyadı: ……………………………………
TeslimAlanMüdürYrd: …………………………………… |
VeliAdıSoyadı:
İmza : |
|
|
Törensırasındatöreninciddiyetinibozacakdavranışlarda bulunmak. |
|
|
Törensırasındakonuşmak. |
|
|
Törensırasındaçevresinivearkadaşlarınırahatsızetmek. |
|
|
Töreniçinkullanılanmalzemelerekasıtlıolarakzararvermek. |
|
|
Yapılantörenevetörengörevlilerinesaygısızlıktabulunmak. |
2007 © Tüm hakları saklıdır.